5 кроків для перевірки безпеки гальм

Від ефективності роботи гальм залежить безпека дорожнього руху. Тому гальмівну систему необхідно перевіряти не тільки при виявленні зниження ефективності її роботи, а й періодично, у міру збільшення пробігу автомобіля. Регулярність спільної перевірки того чи іншого вузла залежить від вимог виробника, які прямо вказується в мануалі (регламентному техобслуговуванні) автомобіля.

Отже, 5 кроків для перевірки безпеки гальм:

1. ЗАГАЛЬНА ПЕРЕВІРКА

За відсутності вібрації або підозрілих шумів, які змусили б вас терміново їхати до автомеханіка, ви можете перевіряти гальмівну систему кожні 15000/20000 км, щоб несподівано не опинитися в небезпечній ситуації.

2. ГАЛЬМІВНІ КОЛОДКИ

Гальмівні колодки знаходяться в справному стані до тих пір, поки вони не досягнуть так званої "мінімальної товщини", тобто товщини, нижче якої вони більше не зможуть правильно виконувати свою задачу. Гальмівні колодки зазвичай забезпечені індикатором зносу, який повідомляє про термін їх заміни. Залежно від типу використовуваної гальмівної системи це може бути електричний або акустичний індикатор зносу.

3. ДИСКИ

Гальмівні диски теж необхідно замінювати після досягнення ними мінімальної товщини. Вимірювання слід проводити мікрометрів або штангенциркулем як мінімум в 4 точках на диску. Менше з значень слід використовувати як основне для всього диска. Це значення слід порівняти з числом, вигравіруваним на диску і позначеним написом «MIN TH». Якщо виміряні значення виявляються нижче MIN TH, диск підлягає заміні. І найголовніше, що слід зазначити, - диски потрібно замінювати з обох сторін, навіть якщо тільки один з них виявився нижче мінімального рівня зносу.

4. ГАЛЬМІВНА РІДИНА

Гальмівна рідина необхідна для хорошої мастила всієї системи. Її наявність забезпечує заданий гальмівний шлях і гарантує безпеку. Навпаки, низький рівень рідини або стара рідина можуть привести до виникнення небезпечної парової пробки, а саме, перегріву системи з подальшою неможливістю загальмувати в межах необхідної дистанції. Автомобіль може продовжити рухатися навіть після натискання на педаль, з серйозними наслідками для вас, інших автомобілів і пішоходів.

5. ГАЛЬМІВНІ СУПОРТИ

На відміну від інших компонентів гальмівної системи супорти пошкоджуються і ламаються не через тертя, а через нормального зносу або з непередбачених причин. Якщо ви живете в дуже суворих погодних умовах, тривалість життя супортів знижується: сніг, мороз, сіль і хімічні речовини надають на них негативний вплив.